
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
Społeczność
W Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Adama Grucy CMKP w Otwocku pacjenci mają możliwość uzyskania konsultacji i wsparcia Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta w sytuacji, gdy w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Szpital zostały naruszone ich prawa.
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta:
Katarzyna Grott
Tel.: (22) 779-40-31 wew. 532
E-mail: prawa.pacjenta@spskgruca.pl
Pełnomocnik ds. Praw Pacjentów dostępny jest dla pacjentów oraz ich rodzin w każdą środę w godzinach 11.00 - 13.00 w Centrum Rehabilitacji, pokój 415 (gabinet psychologa), II piętro.
Do zadań Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta należy:
- nadzorowanie poszanowania praw Pacjenta w Szpitalu
- rozwiązywanie bieżących problemów zgłaszanych przez Pacjentów i ich rodziny
- podejmowanie działań interwencyjnych w sytuacji tego wymagających związanych z realizacją praw Pacjenta
- przedstawianie możliwych rozwiązań prawnych w sytuacji naruszenia praw Pacjenta
- udzielenie pomocy w sporządzaniu i złożeniu skargi do Dyrektora Szpitala lub innej instytucji
- przyjmowanie skarg, wniosków oraz pochwał od Pacjentów i ich rodzin
- rozpatrywanie oraz udzielanie odpowiedzi na wpływające pytania i skargi
- uczestniczenie w mediacjach pomiędzy Pacjentem a Szpitalem w sytuacjach konfliktowych
- współpraca z Kierownikami oddziałów i Kierownikami komórek organizacyjnych Szpitala w zakresie przestrzegania praw Pacjenta
- upowszechnianie wśród personelu oraz pacjentów postanowień zawartych w Karcie Praw i Obowiązków pacjenta